dilluns, 7 de maig del 2012

Un nou blog? Per què?

Des que em vaig jubilar que segueixo classes de dibuix i pintura a l'Escola de la Dona.

Sempre m'havia agradat dibuixar i pintar, a més d'escriure, però no havia tingut mai el temps necessari per a anar a aprendre'n una mica.

Aquest és el quart curs que hi vaig. Si expliqués totes les virtuts de l'Escola i del seu professorat em faltarien paraules i, a més, semblaria exagerada. Estic molt contenta de totes les professores -fins ara totes han estat dones, per qüestions d'horari- i també de l'ambient i dels companys i companyes amb els quals comparteixo aquestes estones inoblidables.

Per altra banda, també tinc certa afició a la fotografia.

No vindrà d'un blog. A més, ara que van una mica de baixa, animar la virtualitat blogaire no està malament del tot.

Ahir vaig anar a Caixa Fòrum, vaig tornar a veure l'exposició de Delacroix, pintor que sempre m'ha semblat sobrevalorat, cosa que s'esdevé amb molts temes francesos. En canvi Goya cada vegada m'agrada més i em sembla més modern i més intemporal. Aquest seu dibuix, tan conegut, m'ha inspirat el nou blog. 

Hi penjaré dibuixos, pintures, fotografies, textos breus, notícies sobre exposicions, breus biografies de pintors i dibuixants i tot allò que em sembli interessant. Però, sobretot, l'obra pròpia i ja em perdonareu la inevitable vanitat.


5 comentaris:

  1. Descobreixo aquest nou bloc. El títol em remet directament a Goya i aquest dibuix que per a mi és l'emblema de l'ésser humà. Endavant i a mostrar l'obra per anar gaudint i observant aquest aprenentatge constant, desacomplexat!

    ResponElimina
  2. quina agradable sorpresa, júlia. no et coneixia este blog d'aprenenta, encara. m'agrada veure com, a més d'escriure, dibuixes i pintes. a mi també m'agradaria aprendre'n i sempre he pensat que als col·legis aniria molt bé treballar més esta faceta, un dels llenguatges més universals, estranyament tan abandonat a l'escola.

    m'han agradat especialment los paisatges de la terra alta i el mural que dius que aviat despenjareu, si no l'heu despenjat ja.

    una abraçada.

    ResponElimina
  3. Gràcies, Iruna, sempre m'havia agradat una mica dibuixar i pintar però no havia tingut temps d'anar-ne a aprendre fins que no em vaig jubilar.

    ResponElimina
  4. Aquests món aniría molt millor si hi hagues mes humilitat. "Encara aprenc" dit per un gran mestre encara el fa mes gran. Qualsevol manifestació artística (pintar, escriure, composar...), ens demana treure el millor de nosaltres i no sempre estem alhora, un dia et llevas i fas un dibuix o una pintura genial i a l'altre fas un nyap. Vaig anar a veure l'expo del Delacroix i personalment i vaig pensar el mateix (que no hi habia per tan). El món de l'art esta tot sovint sobrevalorat. Endavant amb aquest bloc, tots som creatius pero si no ho compartim de que serveix?.
    Antònia Ribes

    ResponElimina